Vandersterre is een Nederlands familiebedrijf. Met ca. 450 betrokken collega’s zijn wij actief in het rijpen en veredelen, het verpakken en het verkopen van kaasspecialiteiten. Wij verkopen deze specialiteiten in Nederland en in meer dan tachtig landen wereldwijd. Naast het hoofdkantoor en distributiecentra in Bodegraven, beschikken wij over een modern verpakkingsbedrijf in Grootebroek waar we onze specialiteiten versnijden en verpakken. Op onze locatie Meerkerk hebben wij een opslag en rijpen en veredelen wij verschillende soorten kaas, mede door geautomatiseerde lijnen.
Onze activiteiten zorgen ervoor dat we direct impact hebben op de keten en daarmee een sterke marktpositie hebben.
In 2020 hebben wij Vandersterre Ingredients opgericht. Dit nieuwe bedrijf richt zich op marketing en distributie van zuivelgrondstoffen in de business-to-business markt, met een nadruk op lage ecologische voetafdruk. Daarbij richt zij zich op liquide, poeder en boter van traditionele koemelk, biologische zuivel, Jersey melk, geiten- en schapenmelk en vegan origine. Voor meer informatie klik hier voor de website van Vandersterre Ingredients.
Vandersterre is een betrouwbare en innovatieve kaasfamilie, die op een duurzame wijze wereldwijd merken en concepten in kaas (specialiteiten) vermarkt.
Vandersterre heeft de ambitie om consumenten wereldwijd te laten genieten van de mooiste Hollandse kaas en kaasspecialiteiten.
Door het maken van bewuste keuzes draagt Vandersterre haar steentje bij aan een duurzame en betere wereld. Op verschillende vlakken geven we invulling aan Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) en duurzaamheid.
Wij streven elke dag naar het beste evenwicht tussen de drie P’s: Profit, People en Planet. We zien het als onze taak om duurzaam te produceren, consumeren en het ondernemen te bevorderen. Met aandacht voor het hier en nu én toekomstige generaties.
Ook maatschappelijk zijn we betrokken en ondernemend. Zo ondersteunen we diverse lokale en regionale initiatieven op het gebied van sport, cultuur en maatschappij. Vooral activiteiten die de saamhorigheid stimuleren worden in dit digitale tijdperk door ons een warm hart toegedragen; bijvoorbeeld in de vorm van sponsoring.